Pengurusan Maklumat
Memastikan setiap kakitangan universiti mendapat garis panduan dan informasi yang tepat bagi pusat tanggungjawab yang berkaitan.
Pengurusan Prosedur dan Rekod
Memastikan pengurusan prosedur dan rekod sentiasa dikemaskini melalui semakan dokumen untuk penambahbaikan berterusan.
Khidmat Nasihat
Bersedia memberi khidmat nasihat dan bimbingan berkaitan dengan aspek-aspek kualiti dalam organisasi.
Latihan dan Pembangunan
Memberi latihan kepada setiap kakitangan universiti melalui kursus-kursus dalam bidang kualiti agar lebih berkesan.
Pengurusan Audit Dalaman dan Audit Pihak Ketiga
Komited melaksanakan audit bagi memastikan universiti mengambil tindakan yang sewajarnya berdasarkan laporan penemuan audit.
Aduan Pelanggan
Memastikan setiap aduan pelanggan diambil tindakan dengan segera serta menyediakan tindakan pencegahan dan pembetulan.