Laporan Tahunan UPNM 2013 - page 109

108
Laporan Tahunan 2013
UPNM
Staf akademik yang memegang pasport asing dan berkhidmat/
ditempatkan di IPTA untuk tempoh masa tidak kurang dari tiga
(3) bulan.
Program mobiliti antarabangsa (pelajar inbound) yang
melibatkan perpindahan kredit matapelajaran untuk memenuhi
jumlah kredit keseluruhan pelajar bagi sesuatu semester / kursus
pengajian
Program mobiliti antarabangsa (pelajar inbound) yang
melibatkan aktiviti akademik yang tidak menjurus kepada jumlah
kredit keseluruhan pelajar bagi sesuatu semester / kursus
pengajian
Program mobiliti antarabangsa (pelajar outbound) yang
melibatkan aktiviti akademik yang tidak menjurus kepada jumlh
kredit keseluruhan pelajar bagi sesuatu semester / kursus
pengajian
Pelajar sepenuh masa yang memegang pasport asing, mendaftar
di IPT dan mempunyai pas pelajar
Mempelbagaikan kepakaran
tenaga akademik di IPTA untuk
meningkatkan daya saing IPTA
Meningkatkan kualiti
pengalaman pembelajaran
antarabangsa pelajar
Meningkatkan kualiti
pengalaman pembelajaran
antarabangsa pelajar
Meningkatkan kualiti
pengalaman pembelajaran
antarabangsa pelajar
Menjadikan Malaysia sebagai
salah satu pilihan utama
destinasi pendidikan bagi
pelajar antarabangsa
Jumlah staf akademik
antarabangsa di IPTA
Jumlah ‘inbound’ pelajar yang
terlibat dalam program mobiliti
antarabangsa berkredit
Jumlah ‘inbound’ pelajar yang
terlibat dalam program mobiliti
antarabangsa tidak berkredit
Jumlah ‘outbound’ pelajar
yang terlibat dalam program
mobiliti antarabangsa tidak
berkredit
Jumlah pelajar antarabangsa
15
0
51
8
55
20
1
6
3
170
Pengantarabangsaan
(INTL)
Pengantarabangsaan
(INTL)
Pengantarabangsaan
(INTL)
Pengantarabangsaan
(INTL)
Pengantarabangsaan
(INTL)
Definisi Operasi
(OD)
Objektif Strategi
Petunjuk Prestasi Utama
(KPI)
Pencapaian 2013
(Jan-Dis)
Sasaran Tahun
2013
Projek Agenda Kritikal
(CAP)
pengantarabangsaan
Projek Agenda Kritikal
1...,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108 110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,...146
Powered by FlippingBook