Laporan Tahunan UPNM 2011 - page 120

119
Laporan Tahunan 2011
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia
pembangunan sumber maklumat
9.2 Kaedah Pengumpulan Dan Analisis Data
Bagi kajian ini soal selidik yang di edar adalah sebanyak 200 soal selidik dengan nisbah 80:10:10.
(80% sampel untuk staf, 10% sampel bagi pelajar dan 10% sample bagi tentera dan awam).
Pengedaran soal selidik telah dilaksanakan melalui memo rasmi kepada semua PTj/fakulti dan
secara rawak kepada pelajar dan tentera. Penerimaan semula soal selidik adalah sebanyak
73(36.5%)
Peratusan pengguna yang berurusan dengan PTMK sepanjang tahun 2011
Prestasi PTMK secara keseluruhan
Berdasarkan laporan analisis yang dibuat didapati secara keseluruhannya responden mengkategorikan
kualiti perkhidmatan PTMK pada tahun 2011 sebagai BAIK (47%) dan MEMUASKAN (40%).
Walau bagaimanapun, pihak PTMK akan membuat kajian dengan lebih terperinci berkenaan tahap
pencapaian dan peratusan yang diperolehi daripada kajian kepuasan pelanggan siri pertama ini.
1...,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119 121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,...143
Powered by FlippingBook